Tuesday, November 13, 2007

Maybe Tomorrow by Stereophonics

近來,陪我度過煩躁時光的是 Stereophonics 的現場演唱專輯《Live From Dakota》。其中百聽不厭的 "Maybe Tomorrow" 更是多次撫慰我焦躁的情緒。將聲音開超大聲到只能聽到主唱Kelly Jones沙啞、滄桑的聲音,眼睛閉上,聽他緩緩唱出... So maybe tomorrow, I'll find my way home...真是,另一個世界。

Stereophonics - Maybe Tomorrow



I've been down and 我曾失落過
I'm wondering why 也試想過為什麼
These little black clouds 這些小黑雲
Keep walking around 總是在我身邊
With me 跟著我走
With me 跟著我走

It wastes time 那是浪費時間的
And I'd rather be high 我寧願興奮
Think I'll walk me outside 我想我會自己帶自己走出
And buy a rainbow smile 順便帶著彩虹的微笑
But be free 自由
They're all free 他們都是自由的

So maybe tomorrow 所以或許明天
I'll find my way home 我會找到回家的路
So maybe tomorrow 所以或許明天
I'll find my way home 我會找到回家的路

I look around at a beautiful life 我看著四周圍美麗的人生
Been the upperside of down 有高低起伏
Been the inside of out 有好有壞
But we breathe 但是我們還在呼吸
We breathe

I wanna breeze and an open mind 我想要新鮮的空氣及開朗的心
I wanna swim in the ocean 我想要在海裡游泳
Wanna take my time for me 盡情著為自己這麼做
All me


(中英文歌詞引自 http://blog.pixnet.net/momoaigo/post/8926925)

No comments:

Post a Comment